Вхід до
кабінету
×

02192, м.Київ
вул. Князя Романа Мстиславича, буд. 14

+38 093 320 20 30 +38 073 268 70 50 (дитячий садок)

Дистанційна освіта в Україні: реальність, яка хвилює

При прийнятті Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» , при затвердженні «Положення про атестацію педагогічних працівників», визначенні форми підвищення кваліфікації, досить багато велося розмов та дискусій. Обговорили, узгодили, все ніби врахували, і прийняли.
Але життя завжди вносить свої корективи й визначає основні завдання освіти на сучасному етапі. Так, запроваджений карантин змусив по-іншому подивитися на систему освіти в державі, зрозуміти, що дійсно є позитивним, а на що варто звернути особливу увагу.
З однієї сторони, беручи за основу відоме прислів’я «Вік живи-вік учись», черговий раз, переконуємося, що навчатися потрібно завжди і будь-якій справі немає меж досконалості.
З іншої сторони, досконалість настає тоді, коли поняття теорії і практики співпадають.
В теорії все добре. Повне забезпечення новітньою комп’ютерною технікою, належне підключення закладів освіти до мережі інтернет, досконале володіння всіма педагогами комп’ютерними технологіями.
Що ж показала практика? Чи всі заклади спроможні, до прикладу, в умовах карантину, працювати дистанційно, чи всі мають відповідне технічне забезпечення? І головне, чи є розуміння, як правильно вибудувати систему дистанційного навчання. Чи готові учні та педагоги психологічно до такої форми навчання.
Про систему дистанційної освіти говорили давно, але практично, вона, як і короновірус Covid-19, прийшла раптово.
У багатьох педагогів постало зразу питання, як діяти, яким чином та якими засобами організувати дистанційну роботу. Звичайно, у першу чергу, до створених платформ, до готових матеріалів, до давно відомих та дієвих посилань… А далі що? Як отримати зворотній зв'язок від учнів, як перевірити їх участь у тому чи іншому виді діяльності, та, врешті-решт, саму виконану роботу.

Звичайно, педагоги тих закладів, де є відповідне технічне забезпечення, проходили відповідне навчання та постійно проводили подібну роботу, без проблем організували в перші дні карантину дистанційне навчання за допомогою своїх платформ, шляхом проведення онлайн-уроків та відеоуроків, тестувань та інше. Таким є і наш сучасний інноваційний ліцей «I-School», який з перших днів впровадження карантину, продовжив виконувати навчальні програми з усіх предметів дистанційно. Однозначно, таких закладів не лише у Києві, але й в Україні – багато.
Але що робити іншим закладам, які не мають відповідного матеріального забезпечення та відповідних фахівців. Як їм забезпечити рівний доступ до якісної освіти? Як організувати дистанційне навчання в сільській місцевості (при їх якості інтернету та фінансовій можливості батьків у придбанні гаджетів). Чи зможемо стверджувати перед здачею ЗНО, що всі діти знаходяться в рівних умовах.
І тут, напевно, роздуми для батьків, щодо вибору навчального закладу та якості отримання освітніх послуг.
Роздуми і для нас усіх щодо обговорення нормативно-правової бази по організації навчального процесу у період карантину.
Адже постає ряд питань у педагогів, адміністрації закладів, батьків, які необхідно уже вирішувати, а саме:
Як заклади мають працювати (на власних чи комерційних платформах) та який порядок (можливість) фінансування цього процесу;
Чи наявний у кожному закладі інформаційний ресурс для проведення тематичних уроків, адже все, що створюється нашвидкуруч, не завжди має якість;
Чи наявна нормативно-правова база для офіційного визначення поняття «виконання навчальної програми», оцінювання досягнень учнів і зарахування їх результатів. Чи можна вважати виконання учнями завдань, які вчитель надсилає через соціальні мережі, як такі , що самостійно виконані. Чи можна учню, який не виконував жодного завдання дистанційно (таких буде немало) через байдужість, небажання, відсутність інтернет-зв’язку та інше, зарахувати засвоєння навчальної програми;
Чи не буде розбіжностей між оцінюванням в класно-урочній і дистанційній системах і як батькам пояснити такі розбіжності (а ми розуміємо, що вони будуть);
Як в такій системі визначити рівень професійної майстерності кожного педагога та якість проведення його роботи. Який критерій брати за основу: рівень володіння ІКТ чи фахову підготовку.
І тут стає зрозуміло, що теорія, на жаль, не відповідає практиці.
Вчителів потрібно навчати працювати дистанційно, а дітей навчати не лише предметам, але й самостійності та відповідальності. Батьки, в свою чергу, мають зрозуміти важливість та необхідність такого навчання. Маємо усвідомити всі, що успішність дистанційного навчання залежить не лише від майстерності педагогів, але від свідомості дітей та їх батьків.
Можливо, на такі роздуми підштовхнула сама ситуація епідемії, можливо, те, що всій Україні потрібно вчитися працювати дистанційно, а можливо те, що ми готові були працювати дистанційно лише в теорії.
Кілька років тому ми навчали дітей, як правильно використовувати інтернет ресурси, аналізувати та обирати достовірну та перевірену інформацію.
На даному етапі потрібно навчати дітей, яку інформацію та джерела використовувати для засвоєння матеріалу. Як з великого потоку інформації, що пропонує інтернет (підготовка до ЗНО, онлайн та відеоуроки, різноманітні тести, презентації, конспекти уроків, твори, задачі, конкурси), рекомендують опрацювати батьки, вибрати саме потрібну та в тому обсязі, який необхідний кожній дитині. Дуже не хочеться, щоб наші діти, при психологічному та розумовому навантаженні «здалися» та перейшли в режим «переглянув чи зробив, щоб зробити».
І дуже хочеться, щоб наші невтомні трудівники-педагоги не «вигоріли» та забезпечили дистанційно якісну освіту, а учні отримали міцні знання.
Впевнений, якщо будемо разом, пліч-о-пліч: учні, батьки, педагоги - все зможемо, все подолаємо, адже ми сильні і робимо все це заради нашого майбутнього – наших дітей.

З повагою, 
директор ліцею I-School, 
Роман Чемериський

Спасибо!

Мы свяжемся с Вами в ближайшее время

Ми використовуємо файли cookie для того, щоб забезпечити оптимальне використання та функціональність сайту. Натиснувши кнопку «Я згоден», ви підтверджуєте, що погоджуєтесь використовувати файли cookie згідно нашої Політики конфіденційності

×